[13-1]
Sziasztok!
A kari lehet technomágus?
Válasz:
Alapvetően nem.
Arra kérlek, hogy amennyiben kasztot választasz a karakterednek, olyat válassz, ami játszható az oldalon. Ha kifejezetten technomágust szeretnél, írd le, itt, hogy konkrétan hogyan is képzeled ezt belevinni ebbe a középkori világba. Hangsúlyozom a világrendszer az középkorra és a mágiára alapoz, így csak abban az esetben kísérletezhetsz valamiféle új kaszt behozásával, ha azt az adott korszak megengedi - gondolok itt arra, hogy például a középkorban nem volt még áram, sem semmféle fejlett technológia.
Ha a kasztot korhűen tudod alakítani, és így a középkori rendszerbe beleilleszthető, kipróbálhatod, hogy egy ilyen újszerű karakterrel kezdj játékot. De előbb írd le az ötletedet, hogy lássuk, mire gondoltál.
|
Sziasztok!
A karakterem lehet kalóz?
Válasz:
Ha nem választasz neki külön kasztot, és olyan fajt rendelsz a "hivatás" mellé, ami megengedi ezt (pl:ember, félelf -ha az egyik szülő sötétéelf) akkor természetesen alkothatsz olyan karaktert, aki a tengereket járja, kikötővárosokban tanyázik, és fosztogatásból él. Lehet saját kis csapata is. A dolog a fantáziádra van bízva.
|
Üdv! A karakterigénylésnél azt írja, hogy össze lehet kötni a történetét egy már létező karakterével. Mi ennek a módja?
Válasz:
Kedves Kamilla!
Igen, van rá lehetőség, hogy a karaktered élettörténetét összekösd egy már játékban lévő karakterrel, ennek pedig az a módja, hogy nézelődj a fent lévő karakterek között, elolvasd az élettörténeteiket, és egy szálat kiragadva a saját karakteredet belesződd a kiválasztott karakter történetébe.
Példa:
Mondjuk ezt olvasod egy számodra szimpatikus karakter élettörténetében:
"Nizar sokat utazott az északi vidékeken, sok időt töltött a Kristályvárosban. Az Ezüst Kiméra kiemelt szálláshelye volt ezekben az időkben, így gyorsan és könnyen szerzett információkat az ottani vendégek beszélgetéseiből.
A Syrus havának második tercében hosszú utazása cél érte, végre megérkezett Onassys városába, hogy megbosszúlja apja halálát."
Írhatsz mondjuk egy ilyet:
" Kamilla az eranveli Kristály Könyvtárban dolgozott, és sokat olvasott az északi népek által használt különleges mágiaformákról és varázslatokról, így új célként tűzte ki maga elé, hogy az Onassysi varázslóiskola növendékévé válva maga is elsajátíthassa a Drágakőmágia alapjait. A hegyi falvak elsősorban bányászattal foglalkoztak, így itt a számára szükséges ásványokat is könnyen beszerezhette. Azonban az út hosszúnak, és veszélyesnek bizonyult, így találnia kellett valakit, aki elkíséri ezen az úton.
Az egyik este, amikor látogatást tett az Ezüst Kimérában, hogy beszédbe elegyedjen a pincérnővel, aki régi jóbarátja, hallott tőle egy kalandozóról, aki ugyanabba a városba tartott, és napkeltekor indult lóháton. Kamilla felkereste a fogadóban a Nizar névre keresztelt idegent, és 5 aranyat kínált fizetségként, ha vele tarthat Onassysba, és az út során biztosítja a védelmet számára. Nizar beleegyezett..."
...
ezen a ponton szabadon tovább szőheted, hogy alakul a két karakter útja, céljaik és kapcsolatuk egymással, hogy fonódik össze az élettörténetük egy nagy közös céllá, de akár el is válhattak egymástól az út során, és valahol a játékban újra találkozhatnak. Azért érdemes a kiválasztott karakter játékosát is megkérdezni a dologról a karakterlapja alatt hozzászólásként, vagy az adatlap alján megadott e-mail-en keresztül, mert lehet, hogy neki más tervei vannak, és nem felel meg számára, amit kitaláltál.
|
Sziasztok!
A karakterem készítése közben felmerült pár kérdésemre szeretnék tőletek választ kérni:
- Az Arlethet szolgálóknak vannak különleges ismertetőjegyei (a papok öltözéke, tetoválás, esetleg különös szimbólumok)? Illetve mennyire szervezett a vallásuk, milyen a vallási struktúra, hierarchia? Lehetséges-e, hogy kezdésként már egyből egy rangosabb személyt hozzak létre az egyházon belül?
- Van-e rá lehetőség, hogy a karakterem úgymond kettős életet éljen, vagyis a felszínen hordott jelleme alatt, egy teljesen másik személyiség legyen? Ami itt fontosabb lenne, hogy azzal, hogy másnak adja ki magát, néhány képességét is elfedi, pl. mágikus tudását az ismerttől független, más téren. (És így a karakterlapon is másképp tűntetném fel a kasztot is, csak hogy ne lőjem le a csavart. Természetesen ezt privátban egyeztetném előtte.)
- Birtokolhat-e olyasvalaki drágakőmágiát használó eszközöket, aki magában a mágiában nem képzett? Gondolok itt arra, hogy a passzív képességű észlelésre vagy védekezésre alkalmas kövek lehetnek-e egy más varázslónál is.
Egyelőre azthiszem ennyi, előre is köszönöm a válaszokat! Ha valami még eszembe jut még hozzácsapom utólag. :)
Válasz:
Üdv kedves Iscartez!
Az első kérdésre válaszolva, itt egy rövid idézet Arleth leírásából, amiből szerintem minden egyértelműen kiolvasható, amire kíváncsi vagy:
„Arleth hívei közt a legtöbb faj képviselője megtalálható, legnagyobb számban azonban a kyrek követik a Tudás és a Bölcsesség atyjának tanításait. Leghűségesebb követői tudósok, tanítók, uralkodók, kik szomjazva az ősi tudást, s a bölcsesség forrását, elvakultan hirdetik Arleth tanait.
Arleth egyháza hierarchikus rendet követ, élén a legnagyobb hatalommal bíró főpap áll, majd őt követik a vallás tanainak érvényt szerző paplovagok, s végül a templomokban prédikáló papok.
A vallás hívei kizárólag férfiak lehetnek, hiszen a főisten úgy tartja, hogy a legfelsőbb tudás titkait csak az erősebb nem képes megérteni. Arleth főpapja szent és sérthetetlen, szavait a vallás hívei törvényként kötelesek tisztelni, hiszen azok a Tudás és a Bölcsesség atyjának szavai.”
Ezeken kívül jellegzetes ismertetőjegyük nincs, mindössze az Arleth szimbólumát, a hóbaglyot formázó amulettet viselik, mint vallási elkötelezettségük jelképét.
Az ellen nem szoktunk kifogást emelni, hogy valaki rangosabb személyt hozzon játékba, így vélhetően nálad sem jelent majd problémát.
Ami a többi kérdést illeti, arra egybehangzóan azt tudnám javasolni, hogy írd meg az elképzelésied egy karakterlap formájában, és meglátjuk mennyire fér ez bele nálunk a játékba. Általában elég rugalmasak vagyunk, azt viszont nem szeretjük, ha világverő überkarakterek rohangásznak Arminasszerte, tehát bizonyos alapvető korlátokhoz mániákusan ragaszkodunk. A kettős jellem nem hiszem, hogy gondot jelent, de pontosan tudnunk kellene, mit is értesz ez alatt, így a részleteket majd az elkészült karakterlaphoz fűzném inkább.
A drágakőmágia esetében viszont egyértelműen azt tudom mondani, hogy drágakőmágiában járatlan személy nem ismerheti a kövek hatásait, legyen az akár aktív, akár passzív, és a drágakövek sem fejtik ki rá a hatásaikat, mivel ehhez ezt a mágiaformát kell megtanulni. Enélkül ez sajnos nem lehetséges. Ugyan drágakövek lehetnek nála, de azok maximum szépen csillognak, ennyiben ki is merül a hatásuk...
Várom az elkészült karakterlapod az igénylésben, és az egyéb felmerülő kérdéseket azt követően tisztázzuk. Remélem, tudtam segíteni! Isten hozott Arminason, jó szórakozást kíván a Szerkesztőgárda!
Shanyce
|
Üdvözlet!
Most regisztáltam az oldalra és karakterkészítés ügyében lenne kérdésem. :) Lehetséges félelf karakter úgy, hogy egyik szülője nomád, és a másik (természetesen) elf?
Előre is köszönöm a válaszokat!
Nasrin
Válasz:
Kedves Nasrin!
Természetesen lehet olyan félelf karaktered, akinek az egyik szülője nomád. :) Jó ötletnek tartom kicsit ötvözni a két hasonló értékrendet.
Üdv: Sango
|
Szia!
Annyit szeretnék kérdeznoi, hogy amikor az alakváltók átváltoznak, a ruhájuk is velük együtt változik át?... xDDD
Köszi!..
Válasz:
Igen, az alakváltók, legyenek állati vagy emberi képviselői a fajnak, képesek átlényegíteni a ruházatukat.
Emberi alakválók esetén nőiből férfi ruha is válhat és fordítva. És igen, a tárgyak is átlényegülnek, de csak az állat alakváltók esetében. Fogadjuk el, mert ez egy fantasy szerepjáték. :)
|
Sango
köszönöm amit mondtál nekem.....felnyitottad a szemem amit a bosszú elvakított ezért leköteleztél.Nem akarom megdicsteleníteni a szerepjátékokat ostoma bosszúk miatt.az oldalamat örökre megvásároltam ezért törölni nem fogom de az biztos hogy igényes munkát nem fogok tudni felmutatni...túlságosan leköt ez az istenverte élet nevű játék és ez a képzeletemet iszonyatosan roncsolja.nem tudom hogy lessz-e erőm valaha is megcsinálni a szerepet de a terv még nincs elvetve bár segítség nélkül szerintem sose leszek képes rá.és szeretném kitenni az oldalamra az előbb írt válaszodat hogy mindenki láthassa és tanuljon belőle úgy ahogy én...
még egy kérdés hátha tudod a választ
az a kérdésem viszont hogy nem tudod a Gportal.milyen elvetemült módon számolja az átlaglátogatottságot?
mert azt nem hiszem hogy egy oldalt amin még 3000.-se voltak összesen evvel szemben a tieddel és előrébb áll mint a tied pedig aztán te igazán kiérdemelnéd hogy a kategória top 10-ében bennelegyél.
Válasz: Kedves John!
Azzal, hogy azt írtad, kirakod az oldaladon a neked írt válaszomat, most alaposan megleptél! Az igazat megvallva sokkal inkább dacos reakcióra készültem, így pozitívan csalódtam. Én amondó volnék, hogy szükségtelen kiraknod a választ, elvégre nem akarom én megváltani a világot, nekem épp elég, hogy a szerepjátékkal foglalkozó oldalad mostmár talán nem csak egy eszköz lesz a szemedben, amivel kielégíted a bosszúszomjad, hanem komolyan törődni akarsz vele. Egy szerepjátékos oldalt szerkeszteni hatalmas élmény, és felelősség, hiszen sok olyan játékos téved majd az oldaladra, akik ebben még kezdők, de érdeklődnek, és őket neked (és az esetleges társszerkesztődnek) kell elindítanod és motiválnod, hogy jobbak legyenek.
De mindezt elérni nagyon sok munkát és erőfeszítést kíván, mindazonáltal én személy szerint borzasztóan büszke vagyok az oldalamon a játékosaimra, főleg azokra, akik teljes mértékben kezdőként érkeztek, és mostanra a játékuk kimagasló, olvasmányos és színvonalas! Félreértések elkerülése végett, ezt csakis maguknak köszönhetik, ők érték el, én csak egy kis segítség voltam.
A kérdésre válaszolva... Ha jól tudom, a GPortal az elmúlt két hét napi látogatásainak átlagát számolja, nem azt, ahányszor az oldalra látogattak (tehát pl 3000) Nálunk ez a szám most csupán 27.8, ez kerül fel a Gportal főoldalára a listázáskor.
Nálunk hiába több az összlátogatottság 20 ezernél, ezzel körülbelül 100-120.-ak lehetünk a listán. De egyszer majd utánanézek milyen helyen állunk. XD
Logikus is, hogy így alakítják az értékelést, mert ha az összlátogatottságot néznék, akkor egyértelműen azok az oldalak lennének az első helyen, amelyek már évek óta léteznek, és amelyeket a legkönnyebb a címük alapján megtalálni az interneten. Pl valakit érdekelnek a kutyaiskolák, beírja ezt a szót gugliba, és első körben azokat az oldalakat dobja ki, amelyek címében benne van a kutya szó, vagy esetleg az a címük, hogy kutyaiskola.gportal.hu. Egyértelmű.
Ha szeretnéd növelni az oldalad látogatottságát, javaslom adj fel egy kattintható SMS bannert. Ezt a Vezérlőben, az Extrák modulban találod.) Olyat, amik a kék csíkon futnak minden Gportalos oldal alján. Ezeket sokan nézegetik, és ha tetszik a szöveg, amivel hirdetik, rákattintanak, és máris eljutnak a hirdető oldalára... Nekünk is így volt egyszer 40-50-es átlagunk ;) De mostmár nincs pénzem SMS bannerre...
Remélem segítettem.
Elnézést a túl hosszúra nyúlt válaszért, én sajnos nem tudok rövidet írni. XD
Sango
|
szia sango.
előszöris szeretném megköszönni hogy elfogadtad a karakterem (remélem esc.hamarosan ír hogy jőhessek) de azért fordulok most hozzád mert egy istenverte huje balfax vagyok és felhúztam magam egy taknyos sértegetésein és garantáltam neki hogy a saját "játékában" előzöm meg ezért elkezdtem építeni a saját szerepjátékos oldalamat ami mint már a hírdetésben leírtam egyfajta Sci-fi (csillagkapu) és fantasy keveréke lenne.az lenne a kérdésem hogy:
nem akarok túl "bonyolult" szerepjátékot készíteni mert...elsősorban főleg a bosszú érdekel: azaz hogy nagyobb legyen a napi átlaglátogatottságomés ezt nem tudom csak úgy elérni (az illető most a 17.fantasy témában én meg a 738.) de mostmár kinyögöm névlegesen szügségem lenne a Képzettségek menűpontban lévő képzettségekre.úgy értve hogy névlegesen hogy át lessz írva a dolog de nekem ennyi ötletem nem akad és a fejlődési rendszer amit használsz sem utolsó:) illetve egy Majdlagos bannercserének is örülnék majd akkor ha elkészül. az oldalam dizijét is majd akkor kezdem el csinálni ha már értek valamit a ccs-hez mert egyenlőre egy büdös mukkot nem értek belőle hiába olvastam át vagy 10-szer
de a tartalmat ahogy tudom(meg van-e ötletem) fejlesztem..
Válasz:
Kedves John!
A tárgyra térek, nem kenyerem a kertelés. Azt, hogy a kicsinyes bosszúd beteljesülése érdekében azt kéred, hogy a tartalom és a rendszer egy részét (ha jól sejtem) hagy másold át a saját oldaladra, egyáltalán NEM tartom fer dolognak. Ha egy kicsit belegondolsz, elég kellemetlenül jön ki, hogy még egy hónapja sem vagy játékos Arminason, és máris innen vinnéd az ötleteket.
Mindezt azért, hogy a saját szerepjátékos oldaladon növeld a látogatottságot. (!) Itt megjegyezendő, hogy mégcsak nem is a szerepjáték szeretete váltotta ki a felbuzdulást, amihez ilyesfajta támogatást szeretnél...
Egyébiránt nem hiszem, hogy ez hozza meg neked a 16. helyet a látogatottsági listán, arról már nem is szólva, hogy mi is valahol a 100. helyen lehetünk a bolyban...
Az tény, hogy nem Te vagy az első játékos, aki miután hozzánk tévedt saját szerepjátékos oldalt nyitott. Kapásból 3 ilyet tudnék mondani. Van köztük olyan, aki csak lemásolta az egészet úgy ahogy van, és tisztelet azon kivételeknek, akik a saját kút fejükből építik fel a világukat.
Ha a Te szerepjátékos oldalad alapvetően a Csillagkapu című opuszra épül, akkor nem tudom mégis mit szeretnél innen felhasználni, mert bár említetted, hogy a születendő oldal Sci-fi és Fantasy keverék, szerintem az itteni infók nem állják meg a helyüket ilyen közegben...
Egyébiránt... A képzettség modulban leírtakat javarészt egy létező élő szerepjáték törvénykönyvéből írtam ki (forrás feltüntetve), némi saját kiegészítéssel, szóval mint olyan védett tartalom, nem teljesen az enyém. Tehát ha úgy nézzük, (bár nem örülök) még akár viheted is, de a forrást fel kell tűntetned!
Ami a fejlődési rendszert illeti... Az teljes mértékben saját elképzelés és megvalósítás, tehát végképp nem örülnék, és nem is engedném, hogy felhasználd! Alapjaiban persze, de akkor építsd fel máshogy, hogy ne legyen ugyanolyan.
Csak amolyan zárszóként... Néha esetleg el lehetne azon is gondolkodni, hogy mennyi munka van egy ilyen oldalban, és hogy a leírások megalkotása mögött beleértve a gépelést, komoly munka és rengeteg idő áll. Nem 2 nap alatt raktuk össze az oldalt, és nem kevés erőfeszítés áll abban, hogy kitaláltuk a rendszer szisztematikáját... Néha örülnék neki, ha mások is ölnének legalább ekkora erőfeszítést a saját oldaluk megalkotásába... persze neked gondolom a látogatottság szám kell elsősorban, nem a szerepjátékos oldal.
Bannercserét köszönöm nem kérek, legfőképp azért, mert fölöslegesnek tartom. Azt írtad, elsősorban a bosszú érdekel, nem az, amit csinálsz, Arminast viszont kezdő online szerepjátékos oldalhoz képest minőséginek, és komolynak gondolom és terveztem.
Aki szeretné a felhasználók, vagy látogatók közül megnézni az oldaladat, az el fogja érni azt az "Itt hirdess!" modulban, ha berakod a linkjét. Nálunk egyébként sincsenek szem előtt a bannerek... Talán nem járnál jól vele...
Megértésed köszönöm.
Üdvözlettel: Sango
ui: Nem kellene foglalkoznod azzal, mit mond egy taknyos kölyök... Akkor lennél több és jobb nála, ha nem mennél bele a játékaiba...
|
Hát ezt nem tudom mért így küldte el, ha gondolod, töröld az idézést. xD
Még azt szeretném tudni, hogy minden NJK a Kalandmester irányit? Teszem, azt a karakter oda megy egy falusihoz és megkérdezi, merre van (pl.) az Elátkozott Vidék, akkor is a KM-nek kell reagálnia, vagy ezt megtehetjük mi magunknak is?
Válasz: Kedves Tanya!
Nem, ilyen esetben a játékos is eljátszhatja az adott pl falusit, hiszen egyértelmű, hogy mit fog válaszolni a kérdésre. Csak az olyan NJK-kat iránytíja a játékban a KM, akiknek nem evidens a válasza a kérédsünkre, vagy természetesen akit el szeretne játszani, de az úgyis jelzi majd.
Sango |
Szia Sango!
Ok, akkor az NJK-val kezdek valamit, hogy csak néha-néha tűnjön fel. Még átgondolom ezt a kérdést. Köszi, a válaszokat.
Lehet, hogy még lesznek kérdéseim, de most per-pillanat nem jut semmi se az eszembe. :)
Üdv
Tanya
2009.04.25 20:03 Tanya „Sziasztok!
Mint új ember úgy döntöttem, hogy felteszem itt a kérdéseimet, hogy a jövő nemzedéke is okulhasson majd belőle. :)
Először is nem igazán tudom, hogy hova írhatnák be. Akárhova írhatnák a többiektől függetlenül? Gondolom, ha én feltűnök, valahol akkor az általam kitalált NJK is ott lesz a közelben. Remélem, hogy nem okoztam túl nagy felfájást a KM-nek egy újabb alakváltó NJK-val. :)
Gondolom az istenek kidolgozása sok időt és fantáziát vesz igénybe, de ahogy észrevettem az már kialakult, hogy mi minek az istene (pl.: harc stb.) Nem mintha olyan fontos lenne, de nem ártana oda írni ezeket (nekem csak az előtörténetekből derült ki pl., hogy Arcadis a „gonosz” isten). De az is lehetséges, hogy ezek valahova le vannak írva és csak nekem kerülte el a figyelmemet.
A mágiák közül szerintem a nekromancia a legbonyolultabb. Ha valakit életre keltenek nekromanciával az megint olyan lesz, mint rég, vagy pedig nem lesz akarata és a nekromata irányítja? Ha a nekromata meghal, akkor az általa életre keltett akárki és meghal? Nem mintha ez hozzá tartozna a karakteremhez, de kíváncsi vagyok rá.
Üdv
Tanya
Válasz:
Kedves Tanya!
Örülök, hogy feltetted a kérdéseidet, és mivel ezt ide tetted, valóban mások is okulhatnak belőle.
Az első kérdésedre válaszolva.
Bárhová bekapcsolódhatsz, ahová csak szeretnél, természetesen nem ár ilyenkor figyelembe venni a fajt, kasztot és a vallásokat. Mondjuk, nem szerencsés, ha egy vámpír a vámpírvadász mellé csatlakozik... Bár az ellentétek is érdekes kalandokat szülhetnek. Tehát ez annyira nem mérvadó, de mondjuk egy elf nem fogja nyugodt szemmel nézni, ha a környezetében egy kéjgyilkos munkálkodik... Erre akartam kilyukadni.
Egy apró jótanács: Ne kösd a karaktered az NJK-hoz, mert az nem kis önállótlanságra enged következtetni, ezt pedig a KM-ek nem szeretik. Mindig mondják, hogy nem azért vannak ők itt, hogy mind a 38 karakternek társat csináljon NJK- ban, és mindenkivel külön-külön játszon... Ezért nem szerencsés a megoldás, hogy az az NJK mindenhol ott legyen mindig, amikor te.., De ugyebár így alkottad meg a karaktered... Én pedig nagyon remélem, hogy hamar találunk majd játékost, aki elvállalja Yela szerepét. Bár még fel sem raktam, de igyekszem.
Az istenek idolgozása Shanyce dolga aki az egyetem miatt nagyon ritkán tud leülni írogatni... Az is csoda, hogy játszani van ideje nagyritkán, de be fogok segíteni neki én is, bár nem értek az egyházi dolgokhoz... Az, hogy ki minek az istene, világosan le van írva Endor teremtéstörténetében, ott tudod megkeresni, de ha leírod ide, én megmondom, hogy az adott isten mit képvisel...
A mágiák közül a nekromancia valóban talán a legbonyolultabb, hiszen ebben a kasztban nem csak pár litániát kell megtanulnia a mágiahasználónak, hanem egész szertartásokat, és több mint 500 különböző rúnát, és varázsjelet... (Persze ezt nyilván online nem kérhetjük számon, de ez igencsak bonyyolultá teszi a mágiát. ) Ha pedig a Nekromanta a szertartásból akár egy lépést is kifelejt, vagy egyetlen rúnát is elront, kezdheti elölről az egész szertartást, ami sok időbe, és energiába telik.
Arra a kérdésre válaszolva, hogy ha valakit nekromanciával életre keltenek, az olyan lesz-e mint régen, mikor még élt... nos... Azt kell mondjam, ez a nekromantától függ.
Egy magasabb szintű nekromanta képes arra, hogy valakit úgy hozzon vissza az életbe, hogy újra birtokában legyen a saját érzéseinek, gondolatainak, emlékeinek, és tudatának. Tehát hogy kompletten visszahozza az életbe. De erre kevés nekromanta vállalkozik, mert a legbonyolultabb szertartások közé tartozik, és sok energiát igényel. Mondhatjuk, hogy nagyon összetett, a piramis legtetején áll. Legtöbször úgy kelt életre halottakat, hogy azoknak nincsenek érzéseik, sem saját akaratuk, vagy gondolataik, csak a nekromanta által kiadott egy szavas utasításoknak fog engedelmeskedni. Pl: Őrizd! ( nyilván egy tárgyat, vagy bejáratot, esetleg egy személyt.)
A nekromanta megteheti, hogy tudattal ruházza fel az élőhalottat, és az ezt követően már megérti az összetett parancsokat is. Pl: Öld meg a kyrt. Felruházhatja akarattal is... Gondolatokkal... és így tovább, persze mindez egyre több időt és energiát vesz majd igénybe...
A nekromanták mágikus jelekkel rótt gyertyát használnak, ha egy élőhalottat irányítanak. Ez jelenti a fenyegetést számukra, hiszen, ha a nekromanta elfújja a gyertyát, az életre hívott lény visszatér saját síkjára. Lásd: Kasztok ->Nekromancia... Azt hiszem ide írtam erről. Nos azt még nem böntöttem el, hogy ha a nekromanta meghal, akkor meghaljon-e a teremtménye is, de még gondolkodom rajta, elvégre ez igen érdekessé teheti még a játékot. J
Ha valamit nem válaszoltam meg kellőképpen írd meg nyugodtan.
Sango
” |
Sziasztok!
Mint új ember úgy döntöttem, hogy felteszem itt a kérdéseimet, hogy a jövő nemzedéke is okulhasson majd belőle. :)
Először is nem igazán tudom, hogy hova írhatnák be. Akárhova írhatnák a többiektől függetlenül? Gondolom, ha én feltűnök, valahol akkor az általam kitalált NJK is ott lesz a közelben. Remélem, hogy nem okoztam túl nagy felfájást a KM-nek egy újabb alakváltó NJK-val. :)
Gondolom az istenek kidolgozása sok időt és fantáziát vesz igénybe, de ahogy észrevettem az már kialakult, hogy mi minek az istene (pl.: harc stb.) Nem mintha olyan fontos lenne, de nem ártana oda írni ezeket (nekem csak az előtörténetekből derült ki pl., hogy Arcadis a „gonosz” isten). De az is lehetséges, hogy ezek valahova le vannak írva és csak nekem kerülte el a figyelmemet.
A mágiák közül szerintem a nekromancia a legbonyolultabb. Ha valakit életre keltenek nekromanciával az megint olyan lesz, mint rég, vagy pedig nem lesz akarata és a nekromata irányítja? Ha a nekromata meghal, akkor az általa életre keltett akárki és meghal? Nem mintha ez hozzá tartozna a karakteremhez, de kíváncsi vagyok rá.
Üdv
Tanya
Válasz:
Kedves Tanya!
Örülök, hogy feltetted a kérdéseidet, és mivel ezt ide tetted, valóban mások is okulhatnak belőle.
Az első kérdésedre válaszolva.
Bárhová bekapcsolódhatsz, ahová csak szeretnél, természetesen nem ár ilyenkor figyelembe venni a fajt, kasztot és a vallásokat. Mondjuk, nem szerencsés, ha egy vámpír a vámpírvadász mellé csatlakozik... Bár az ellentétek is érdekes kalandokat szülhetnek. Tehát ez annyira nem mérvadó, de mondjuk egy elf nem fogja nyugodt szemmel nézni, ha a környezetében egy kéjgyilkos munkálkodik... Erre akartam kilyukadni.
Egy apró jótanács: Ne kösd a karaktered az NJK-hoz, mert az nem kis önállótlanságra enged következtetni, ezt pedig a KM-ek nem szeretik. Mindig mondják, hogy nem azért vannak ők itt, hogy mind a 38 karakternek társat csináljon NJK- ban, és mindenkivel külön-külön játszon... Ezért nem szerencsés a megoldás, hogy az az NJK mindenhol ott legyen mindig, amikor te.., De ugyebár így alkottad meg a karaktered... Én pedig nagyon remélem, hogy hamar találunk majd játékost, aki elvállalja Yela szerepét. Bár még fel sem raktam, de igyekszem.
Az istenek idolgozása Shanyce dolga aki az egyetem miatt nagyon ritkán tud leülni írogatni... Az is csoda, hogy játszani van ideje nagyritkán, de be fogok segíteni neki én is, bár nem értek az egyházi dolgokhoz... Az, hogy ki minek az istene, világosan le van írva Endor teremtéstörténetében, ott tudod megkeresni, de ha leírod ide, én megmondom, hogy az adott isten mit képvisel...
A mágiák közül a nekromancia valóban talán a legbonyolultabb, hiszen ebben a kasztban nem csak pár litániát kell megtanulnia a mágiahasználónak, hanem egész szertartásokat, és több mint 500 különböző rúnát, és varázsjelet... (Persze ezt nyilván online nem kérhetjük számon, de ez igencsak bonyyolultá teszi a mágiát. ) Ha pedig a Nekromanta a szertartásból akár egy lépést is kifelejt, vagy egyetlen rúnát is elront, kezdheti elölről az egész szertartást, ami sok időbe, és energiába telik.
Arra a kérdésre válaszolva, hogy ha valakit nekromanciával életre keltenek, az olyan lesz-e mint régen, mikor még élt... nos... Azt kell mondjam, ez a nekromantától függ.
Egy magasabb szintű nekromanta képes arra, hogy valakit úgy hozzon vissza az életbe, hogy újra birtokában legyen a saját érzéseinek, gondolatainak, emlékeinek, és tudatának. Tehát hogy kompletten visszahozza az életbe. De erre kevés nekromanta vállalkozik, mert a legbonyolultabb szertartások közé tartozik, és sok energiát igényel. Mondhatjuk, hogy nagyon összetett, a piramis legtetején áll. Legtöbször úgy kelt életre halottakat, hogy azoknak nincsenek érzéseik, sem saját akaratuk, vagy gondolataik, csak a nekromanta által kiadott egy szavas utasításoknak fog engedelmeskedni. Pl: Őrizd! ( nyilván egy tárgyat, vagy bejáratot, esetleg egy személyt.)
A nekromanta megteheti, hogy tudattal ruházza fel az élőhalottat, és az ezt követően már megérti az összetett parancsokat is. Pl: Öld meg a kyrt. Felruházhatja akarattal is... Gondolatokkal... és így tovább, persze mindez egyre több időt és energiát vesz majd igénybe...
A nekromanták mágikus jelekkel rótt gyertyát használnak, ha egy élőhalottat irányítanak. Ez jelenti a fenyegetést számukra, hiszen, ha a nekromanta elfújja a gyertyát, az életre hívott lény visszatér saját síkjára. Lásd: Kasztok ->Nekromancia... Azt hiszem ide írtam erről. Nos azt még nem böntöttem el, hogy ha a nekromanta meghal, akkor meghaljon-e a teremtménye is, de még gondolkodom rajta, elvégre ez igen érdekessé teheti még a játékot. J
Ha valamit nem válaszoltam meg kellőképpen írd meg nyugodtan.
Sango
|
"Kalandmester: Hé Marcus... Nem
értem miért
borítottad Trishre
az asztalt."
"Kalandmester: Kyra biztos begurul
rá, készülj fel....
Egy vámpírvadásszal
nem lesz könnyű
boldogulnod"
Kedves KM!
1. Próbálom kijátszani a karakteremet és az előtörténetem, valamit a jellemem szerint. Én ezt tartottam helyesnek. Persze ha pl egy pappal vagy varázslóval játszanék akkor nem ezt tettem volna, valószínüleg inkább pár kérdésem lett volna a hölgyhöz, hogy miért ütötte meg azt az embert, aki a társa kérdésére vélaszolt. Hiszen semmi rosszat nem tett.
2. Azt vettem ki a többiek szavaiból (hangsúlyozom nem ezért borítottam a tömegbe, ha nem írták volna akkor is ezt teszem) hogy szivesen bennelennének egy kis balhéba. Kyra is eszerint tett. Gondolom nem azt várta hogy csendben felsegítem a társamat és kortyolgatom a söröm tovább. Szóval ő provokálta ki :D
3. Azt hogy ő "vámpírvadász" a karakterem nem tudja, karakterem fejvadásznak hiszi, méghozzá két ötlete van: full profi, vagy full kezdő. Épp ezt teszteli. Mert ha profi akkor az életbe nem mondanám meg róla hogy ő fejvadász vagy ha igen a következő hsz-ben halott leszek :D Emiatt a karakterem ugrásra kész a menekülésre, de ezt írtam is...
4. Hogy nem lesz könnyű dolgom vele, azt már korábban is tudtam. De mindenkihez így állok. Igazából azt nem értettem, hogy egy idegen városban, miért így reagált, de mivel nem ismerem, és ő is egy szerepet játszik fel sem merül bennem hogy megkérdőjelezzem.
5. Kérdeztem, hogy a KM bemesél-e a csapatba. Az volt a válsz, hogy ott kezdek ahol akarok. Sajnos így alakult. Bemesélésnek nagyon fontos szerepe van, mert így most ők mindig fújni fognak rám :( Bár még mindig meg tudom oldani hogy megpattanok, mivel az arcomat nem látták.
KM, úgy érzem a Te kezedben van a döntés, mint mindig :D
Üdv.: Marcus
U.i.: Remélem jó helyre írtam. Ha mégse, kérlek türöld. köszönöm. Sajna chatboxba ezt nem tudtam volna leírni.
Válasz: Kedves Marcus!
A KM csak viccelődik! :D nagyon jól tudja ő is, hogy a szerepedet játszod... Azt is, hogy a karaktered nem tudja, hogy Kyra vámpírvadász... Nem is neheztelt, amiért ezt tetted, elvégre ez szerepjáték!
Kyra a szerepben szimpatizál Trishel, ezért mondhatta azt neked a KM, hogy valószínűleg be fog gurulni... A reagciód viszont tényleg hirtelen és kicsit érthetetlen volt... Elvégre, nehogy már egy férfi embert az asztaltársának kelljen megvédenie egy nőtől.... Képzelem, milyen kínosan érzi most magát a hapsi! :P Trish egy amolyan feminista karakter, aki még Kyrától sem tűri hogy megbámulja...XD
valószínű ezért volt a szerepéhez méltó kirohanás... :P
A KM azért lepődött meg, mert ezen az ember általában kárörvendőn nevet egyet, és megmondja a társának, hogy úgy kell neked... :P Mindenesetre meglátjuk mi lesz! :) Ne izgulj, semmi gond nem lesz belőle...
A bemesélésről pedig annyit.... Online ez nem annyira működőképes, pláne kezdő játékosoknál, hiszen, ha egy kezdő játékost bemesélsz a csapatba, akkor onnantól kezdve az lesz, hogy mindent a KM-től kérdeznek, és az ő szava szerint cselekszenek.... És így tökéletesen önállótlanná válnak...
Mi pedig azt szeretjük, ha egy játékos önnállóan ki tudja találni, hogy és hová épüljön be a játék során... Át kell gondolni rendesen.... De az is tény, hogy nem várhatunk mindig mindent a KM-től....Eddig sem volt divat itt a bemesélés, ahhoz képest mégis mindenki be tudott illeszkedni valahová....
Szóval semmi gond nincs, jó az ahogy a dolgokat kezdted! Nincs ezzel semmi gond! Csak meglepő volt a reakció, de majd kiismerik a karakteredet!
Üdv: Sango |
Szia/sziasztok!
Lenne két kérdésem, a válaszokat előre is köszönöm :D
1. Alakváltók faj leírásából idézem: "Normál iramban gyógyulnak, csak úgy, mint az emberek, s körülbelül csak annyi ideig élnek, még abban az esetben is, ha az adott állat akár 90-100 évet is megélne. Sárkány ( ebből kettő él Endoron ) / Unikornis ( ebből három él Endoron ) / Főnixmadár ( ebből csak egyetlen egy él Endoron)" Pusztán kíváncsiságból kérdezem, hogy ha jól értem akkor az az egyetlen főnix max 100 év múlva meghal? Mert ugye annyit él egy ember, vagy az alakváltáson túl társul egyéb mágikus képesség is, amivel pl. egy macska nem nagyon rendelkezik? De akkor miért nincs több belőlük? Nem tápolás miatt kérdezem, csak azért hogy jobban megértsem a fajt.
2. Ha küldök egy kari leírást és annak az előtörténetét el szeretném titkolni a többi játékos elöl, akkor ugye az nem kerül föl a karakterek leírásai közé, csak annyi amennyit egy esetleges bemutatkozás után a karakterem magától is elárulna?
Válasz:
Kedves Marcusatya!
Örülök, hogy kérdeztél, és remélem helyesen értelmezem a kérdésedet.
1. Tehát... Igen, az alakváltóknál az emberi életkor domináns, nem az állat esetleges életkora (Pl: sárkány, macska...stb)
Az alakváltáson túl az állati alakhoz, (állattól függően) társulhatnak különleges képességek, ilyenek az élesebb látás... stb. Mágikus képesség viszont... csak abban az esetben adott egy alakváltónak, ha valamilyen mágiával foglalkozó kasztot választ.... Pl Mentálmágia.
De arra figyelni kell, hogy ha az adott alakváltó mondjuk a Harc hónapjában születik... Isteneként Deliát kell tisztelnie, tehát nem nagyon választhat magának Tűzmágus kasztot! Tekintve, hogy a Tűzmágusok Syrust kötelesek tiszteni! De erről a későbbiekben írunk majd az Istenek leírásában.
Arra a kérdésre, hogy Sárkányból és Főnixmadárból miért nincs több, a válasz nagyon egyszerű... Azért, mert nem szeretnénk, ha 34 sárkány, és 56 főnixmadár szálldosna Endor egein, mint alakváltó, ezért le kellett korlátozni a számukat.... Erre még nem találtam ki kézzel fogható magyarázatot, de lehetséges mondjuk azért, mert ezt a fajta "lélekegyesülést" ezt a fajta formát nem képes minden alakváltó teste magába fogadni, és nem éli túl a megszületést, halva születik.... Szóval ezt tudnám rá hirtelen felhozni, de a lényeg, hogy muszáj felállítani erre egy korlátot!
2. A karakterleírás.... Nyugodtan elküldhetsz mindent a karakterleírásodban, beleértve az élettörténetét, attól fügetlenül is, hogy el szeretnéd titkolni a többiek elől... Tudod, ezen az oldalon az az alap, "íratlan" törvény, hogy éles határvonalat húzunk a játékosok ( Kis Pál) és a karakterek (Lancelot) közé... A játékosok olvassák a karaktered adatait, de a karaktereik a játékban csak és kizárólag annyit fognak a karakteredről tudni, amennyit az a játék során elárul magáról! Ez mindenkire igaz, tehát amíg egy karakter nem említi, addig annak a nevét sem tudják a többiek a szerepben. :)
Remélem sikerült mindenre válaszolnom!
Üdv: Sango
|
[13-1]
|