GyIK – Gyakran Ismételt Kérdések
Mit csináljak, ha nincs ötletem a karakterre?
Válasz:
1. Először gondold végig, hogy férfi, vagy női karakterrel szeretnél játszani?
2. Keress egy az elképzeléseidnek megfelelő fantasy, vagy valós személyt ábrázoló képet, mert sokat segíthet az ötletelésben.
(Alkalmas oldalak: Google; Deviantart.com; Photobucket.com; Drakonis.org)
3. Olvasgasd el a fajok, kasztok és mágiák leírásait és válaszd ki a neked leginkább tetszőket, vagy azokat, amelyek a legközelebb állnak az elképzeléseidhez, és könnyen azonosulnál velük.
4. Nézz be a Játékos karakterek közé, és ha valaki szimpatikus a számodra, akivel szívesen játszanál együtt a felkerülést követően, próbáld meg az ő adatlapjához, élettörténetéhez igazítani a tiédet. (Ez persze nem kötelező.) Sok olyan játékos akad, aki leírta a karakteréhez, hogy van egy testvére, vagy régi ismerőse, barátja, akiről semmit sem tud. Ha nincs ötleted, miért ne játszanád el Te ezt a bizonyos személyt?
Nincs ötletem a karakter nevére. Hol keressek?
Válasz: Az oldalon található egy névgyűjtemény modul, melyben keresztnevet és vezetésnevet is egyaránt találhatsz akár a karakterednek, akár a karaktered kísérő állatainak.
(Ha egyik sem felel meg az elképzeléseidnek, akkor google-n „fantasy names” címszóval érdemes keresni.
Hol keressek képeket a karakteremnek?
Válasz: Érdemes Deviantart.com-on, Drakonis.org-on, Photobucket.com-on és Google-n is körülnézni.
Mire való a szintemelés?
Válasz: Arminason a karakterek játékának értékelését jelenti.
A szintemelés tulajdonképpen egy tanulási folyamat, amely során a karakter a játék alatt szerzett tapasztalatai segítségével fejlődik. Tehát minél több dolgot tanul meg egy adott karakter a játékban, annál magasabb szintet érhet el. A szintemelést a Kalandmesterek adják. Bővebb információ ITT
Mi alapján kaphatok szintemelést?
Válasz: Az aktivitásod, a társaiddal közösen végzett csapatmunka, és a játék során felmerülő problémák megoldására, vagy a megoldás ötletére. Ezekről bővebb információ ITT
Mit jelent kalandban játszani?
Válasz: Egy fő cél, egy kijelölt kaland megoldása érdekében szerveződik egy csapat, melynek a feladata a KM által irányított szituációk, problémák megoldása, és a küldetés teljesítése.
Bővebb információ ITT
Hogy írjam a hozzászólásokat?
Válasz: A hozzászólásokat E/1.-ben (Egyes szám első személyben) írjuk az oldalon, és ez a szabály mindenkire vonatkozik.
A játékban használt jelölések:
- (kötőjel): A párbeszéd elejét és végét jelöli.
~ (hullámvonal; Alt+1): A karakter gondolatainak elejét és végét jelöli. Ezekről a többi játékos nyilvánvalóan nem tudhat a játékban, csak olvashatja.
(színes szöveg): Ha tetszőleges színű szöveget zárójelbe teszel a játékban, az játékon kívüli kijelentést, kérdést jelöl. Kérlek, ne használd a kék és narancssárga színt, mert azok a KM-ek üzeneteit jelöli!
(Abradon főteréről/ Folytatás Abradon főterén): A hozzászólás elejére és végére szoktak kerülni helyszínnevek. A játékosok így jelölik, hogyha belépnek, vagy elhagynak egy helyszínt. A hozzászólás tetején tüntetik fel, hogy honnan érkeztek, az alján pedig, hogy hol folytatják a játékot.
Hogy kapcsolódjak be a játékba?
Válasz: Érdemes az első hozzászólás előtt kigondolni, kivel, vagy kikkel szeretnél együtt játszani, és arra a helyszínre csatlakozni, ahol ők tartózkodnak. Nem kell aggódnod, a játékosok partnerek lesznek abban, hogy minél könnyebben és gyorsabban bekapcsolódj a játékba, ha megjelensz egy helyszínen, de igyekezz valamit tenni azért, hogy észrevegyenek.
Kihez csatlakozhatok?
Válasz: Azokhoz a karakterekhez csatlakozhatsz, akik nem kalandban játszanak. A kalandokba ugyanis előre jelentkezni kell, hogy egy bizonyos csapat tagja lehess. Ha megnézed a Humán GPS modult, láthatod, hogy a karakterek közül kik tartoznak egy kalandba, az ő képükön ugyanis színes keret van. Azokhoz, akik képén nincsen keret, nyugodtan csatlakozhatsz!
Tudhatom azokat a dolgokat egy másik karakterről, amik az adatlapjára vannak írva?
Válasz: Az adatlapon szereplő dolgokról csak akkor lehet tudomása a karakterednek, ha az illető elárulta már neked a játékban ezeket az információkat. Tehát nem tudhatod egy fejvadász kasztú játékosról első ránézésre, hogy fejvadász, de idővel rájöhetsz, ha ad erre utaló jeleket, vagy okod van ilyesmire gyanakodni.
Szeretnék kalandban játszani, de nincs hely jelentkezni. Van megoldás?
Válasz: A Jelentkezés Kalandra modulban van lehetőséged jelezni, hogy kalandban szeretnél játszani. Kattints a „Szeretnék kalandban játszani” feliratra, és írd meg a jelentkezést. Ha több játékos is igényt tart új kaland indítására, akkor a KM-ek valamelyike hamarosan feltesz egy új kalandmodult.
Lehet második karakterem?
Válasz: Akkor igényelhetsz az oldalon második karaktert, ha az első már elérte a 3. szintet.
Harmadik karaktered is lehet, ha az Első elérte a 6. szintet, de ennek feltétele, hogy mindegyik karaktereddel ugyanolyan aktív játékot folytass.
Mit jelent, ha egy karakter Inaktív?
Válasz: Inaktív állapotba, illetőleg az erre kialakított modulba akkor kerül egy karakter, ha a játékos, aki irányítja, nem foglalkozik vele, esetleg valamilyen oknál fogva ideiglenesen kilép a játékból, de nem szeretné töröltetni a karakterét. Ha a karaktered azért kerül Inaktív állapotba, mert nem foglalkozol vele, akkor onnan bizonyos idő elteltével a Választható Karakterek közé, vagy törlésre kerül. A várakozási idő az Inaktívba kerülésig 2 hónap, és további 30 nap elteltével kerülhet VK-ba, vagy törlésre.
Hogy zajlik egy csata, összecsapás a játékban?
Válasz: A Kalandmester egy hozzászólásban felvázolja a szituációt, amelynek során támadásra kerül sor. A KM hozzászólását követően van lehetőséged eldönteni, hogy hogyan reagálsz a helyzetre (pl.: felveszed a harcot az adott ellenféllel, és ha igen, akkor hogyan, milyen fegyverrel/ varázslattal?) , majd újra a KM következik egy reaggal, amiben megírja, sikeres volt-e az akciód. A harc kimenetelét minden esetben a KM határozza meg, ahogyan azt is, hogy sikertelen támadás / védekezés esetén milyen sérüléseket/ következményeket kell elszenvedned.
|